Hässelby Golf startade 1991 och hade då en driving range och en 4-hålsbana.

2001 bildades Hässelby Golfklubb och var då en 9-håls bana som blev slopad och godkänd av Svenska Golfförbundet. Vi har även en 6-håls kortbana, chip & pitch med konstgreener.

2020 tog GolfStar AB över anläggningen.

Hässelby golfklubbs syfte är att för klubbens medlemmar tillhandahålla olika verksamheter för att främja klubbkänsla och samhörighet.

Visioner

Den övergripande visionen är att klubben ska uppfattas som en familjär, välkomnande och vara en naturlig träffpunkt för alla golfintresserade i Stockholm/Västerort. Det ska kännas enkelt att komma till Hässelby Golfklubb för träning, spel över nio hål eller för att träffa vänner och umgås.

Målsättningen är att satsa på alla, såväl ungdomar som äldre. Fr o m 2013 är klubben engagerad inom Paragolf tillsammans med SGF.