BEHÖVER du en golffadder?

Är du redo att ta dig an banan, men behöver en erfaren golfare med dig, som kan introducera dig för regler och etikett? Om du inte känner någon golfare som kan ställa upp så ställer klubben gärna upp – kontakta någon av klubbens faddrar!

Faddern är inte din golftränare, utan en golfkompis med erfarenhet av spelet och allt däromkring. Utöver att välja rätt klubba och få bollen åt det håll du siktar, så innehåller golf en massa annat. Vi skall spela säkert, försöka hålla tempo, minnas en massa regler, registrera resultat och dessutom bete oss så golfen blir trevlig också för folk i vår närhet. Sånt kan faddern berätta om.

Vill du VARA golffadder?

Vi har alla varit nybörjare. Vill du vara en av dom hjältar som varsamt introducerar någon till vår fantastiska sport? Om du ändå är här och spelar, så kan du göra en insats genom att ta rundan med någon som behöver din guidning. Swingtekniska tips lämnar vi åt tränarna, men som fadder finns du där för att inspirera, komma med tips och förklaringar kring regler, etikett, säkerhet, hur man räknar resultat, hur man lagar ledslagsmärke, vilka appar som finns och alla andra aspekter av spelet golf, som är lätt att glömma att man kan som erfaren golfare.

Anmäl dig till Pontus Berg (0735-082860) eller golf@bergatrollet.se

Hässelby Golfklubb

Kontakta någon av klubbens faddrar för att boka en tid:

Pontus Berg, 0735 08 28 60
Maria Söderström 0702 54 65 51
Peter Lennström, 070-629 4522

När du fått klartecken från en fadder bokar tid. Boka även till faddern om inget annat är bestämt. Utöver detta, swisha 50 kronor till klubben med hjälp av QR koden till höger.